Road Trip

12 juli 2010 - Cairns, Australië

heej!

om iedereens gedachtes maar eens van die verschrikkelijke wedstrijd van voor mij vanochtend af te brengen (ja ik heb gekeken... ) dacht ik dat het maar weer tijd werd voor een update! Ik ben er gister ook achter gekomen dat mijn Nederlands erg achteruit gegaan is, doordat ik 5 weken alleen maar engels heb gesproken.. dus wees gewaarschuwd!

Toen ik terugkwam in Australie had ik met een duits meisje, Jenny, die ik in NZ had ontmoet afgesproken. We hebben eerst een paar dagen in Byron Bay gerelaxd en hebben toen een campervan gehuurd. Toen we de campervan zagen waren we meteen verliefd: John Lennon op beide zijkanten. In 4 weken zijn we van Byron Bay naar Cape tribulation gereisd en vrijdag hebben we de campervan in moeten leveren in Cairns, waar ik nu dus ben. In die 4 weken hebben we een hoop avonturen beleefd: van een muis snachts in de campervan tot rijden in het donker uitkijkend voor overstekende kangaroos of paarden tot een kapotte campervan halverwege onze trip. Dit was heel typisch, want op de zijkant van de campervan stond de uitspraak " Life is what happens to you while you are busy making other plans". We hadden net een plan gemaakt en de volgende dag zagen we dat de motor oververhit was. We zijn natuurlijk meteen gestopt en hebben m laten afkoelen en er nieuw water ingedaan, maar na een tijdje was het hetzelfde verhaal. Op de eerste dag kwam er al koelingsvloeitsof uit de zijkant van de auto en toen zeiden ze bij de garage dat we erg goed de temperatuur in de gaten moesten houden als we rijden, dus dat hebben we steeds gedaan. (en ook water en olie gecheckt) maar toch ging het mis.. We hadden geen bereik met onze mobiel en alle auto's reden gewoon voorbij.... gelukkig stopten twee oudere stellen met hun auto's en zij wilden ons wel naar een telefooncel brengen en daarna weer terug. De campervan moest naar een garage gesleept worden.. Daar hebben we een hele dag en nacht moeten wachten (overnachten op de parkeerplaats achter een garage was een van onze hoogtepunten qua overnachtingsplaatsen :P ) maar de volgende dag kregen we een nieuwe campervan!

De eerste 2 weken zijn we vooral veel vroeg naar bed gegaan, omdat het te koud was om buiten te zitten, we op parkeerplaatsen of lege kampeerplaatsen in national parks waren en omdat we steeds moe waren. Maar natuurlijk hebben we ook wat toeristische tours gedaan. Zo zijn we naar Moreton Island geweest waar je alleen met een 4wd op kan en daar hebben we gesandboard (op je buik op een plankje van een grote zandheuvel af glijden) en gesnorkeld rondom scheepswrakken. Tijdens dit snorkelen mochten we de vissen voeren door een stuk brood in je ahdn te doen en ze hapten dan stukjes daarvan af. De snorkelgids vond het grappig om stukjes brood naar ons hoofd te gooien als we met ons gezicht in het water zaetn, zodat het leek alsof de vissen recht op je gezicht af kwamen. Eigenlijk vond ik dat ook wel heel grappig toen ik eenmaal doorhad dat ze op mn gezicht afkwamen, doordat hij brood gooide. We hebben toen ook een schildpad gezien!

Een andere leuke toeristische tour was een tweedaagse zeiltocht op een catamaran bij de whitsunday islands. Dat was twee dagen vol met snorkelen, lekker eten wat voor je klaargemaakt werd (luxe!) en relaxen en gezelligheid. Toen we savonds op het dek van de boot stonden kwamen er ineens een stuk of 30 pilot whales (soort zwarte dolfijnen, maar dan walvissen) op 5-15 meter afstand van de boot langszwemmen! Verder zijn we ook naar whitehaven beach geweest: heel wit zand, hele blauwe zee en groene bomen op het eiland. (google voor de mooie foto's )

We hebben ook de australische afstanden mogen ervaren: 1.5 dag in de auto zitten voor we bij de volgende grote plaats aankwamen.. Dat was dan wel toen we wat meer van de kust afgingen om naar een national park te gaan waar aboriginal rock art te zien was.

Nu ben ik in Cairns, waar ik nog tot volgende week dinsdag blijf. Gister ben ik gaan raften, ik ga nog naar een regenwoud en watervallen en weer naar de great barrier reef om te snorkelen en ook voor de eerste keer te gaan duiken! Daarna ga ik voor vier dagen terug naar Sydney om dan naar Hong Kong te vliegen en twee maanden door China en Vietnam (en misschien cambodja) te gaan reizen, spannend!!!!

Ik ben benieuwd hoe het met iedereen in Nederland gaat, dus stuur me gerust een mailtje.. ook als het niks boeiends bevat :P

en voor de foto's: facebook

Liefs!

1. Kees:
    12 juli 2010
    Fantastische avonturen beleef je Renée. En dan nog naar China en Cambodja, veel plezier en ik lees je verhalen met genoegen,

Groetjes, Kees.
  2. Debby:
    12 juli 2010
    Wauw Rene! Wat ben je toch een avontuurlijke meid! Heel erg leuk om te lezen, en nog leuker om het mee te maken denk ik. Geniet ervan!
    Enne, een kusje van Robin, die staat te popelen om je te zien en zijn lachje te tonen.
  3. Marijke:
    12 juli 2010
    Hi Renée, wat een avonturen weer en heel veel afwisselende ervaringen. De foto's heb ik ondertussen ook bewonderd en dat sandboarden lijkt me heel erg leuk. Wat knap van je dat je brood in je adhn kunt doen. Ik dacht eerst dat je last had van adhd, maar dit is toch iets anders. Maar ook knap dat je 4 weken lang met iemand rondtrekt die je nauwelijks kent. Geweldig hoor.
    Ben benieuwd naar je avonturen in Vietnam en China (dus toch geen Cambodja???)
    Een dikke kus, marijke