een korte eerste indruk

14 februari 2010 - Sydney, Australië

Heej!

Al snel een verhaaltje, maar het regent heel hard dus in het hostel zitten internettten is wel even chill. Ik blijf hier toch 5 maanden, dus heb geen haast om de stad te verkennen (ook wel eens lekker ;) )

Na een hele lange en vermoeiende vlucht ben ik in Sydney aangekomen! Mijn eerste dagje zit er al weer bijna op en met de vermoeidheid valt het nog wel mee, omdat ik gisteravond aankwam en gewoon meteen ben gaan slapen :P

Mijn vliegtuig van Amsterdam naar Hong Kong had vertraging, waardoor ik ineens nog maar een half uur had om bij de gate te zijn om te boarden en tijdens de tweede vlucht bladerde ik mijn tijdschriftjes door en toen stond er een verhaal in van iemand die tijdens de bijna aanslag op 1e kerstdag in het vleigtuig zag. En ineens zag ik in iedereen een bommenmaker... Samen met mijn verkoudheid en keelpijn zorgde dit voor een arelaxte vlucht, maar ik heb het overleefd! Als iemand de gouden tip heeft tegen oorpijn bij het dalen, laat me weten, want ik moest echt bijna huilen van de pijn en was de rest van de avond halfdoof. De bekende trucjes, zoals gapen werken niet.

Toen ik gister in Sydney aankwam, werd ik opgehaald door iemand van het hostel en ik slaap in een mixed dorm met 6 mensen. Gisteren had ik alleen twee jongens gezien voor ik ging slapen en toen ik wakker werd bleek ik met 5 jongens op de kamer te slapen. Renée als excuusmeisje :P. Het hostel is prima, lekker centraal, eigen douche en wc op de kamer en schoon, maar ik hoop wel dat ik snel een eigen plekje vind.

Ik heb vandaag gehoord dat de meeste kamers die aangeboden worden gedeeld zijn, wat dus inhoudt dat je samen met iemand je slaapkamer deelt. Dat was best een teleurstelling, want 5 maanden met iemand die je nog niet kent op 1 kamer slapen lijkt me echt allesbehalve ontspannen.. Maar eigenwijs als ik ben, blijf ik toch eerst zoeken naar een eigen kamer. Deze week heb ik 3 dagen introductie en dan ga ik maar eens serieus beginnen met een kamer zoeken..

het is hier warm, maar regent ook veel, dus het is lekker klam. Verder lijkt het me allemaal wel hip en denk ik wel dat ik me hier kan vermaken de komende 5 maanden. Ik heb vandaag alleen een beetje rondgelopen en de toerist uitgehangen dus eigenlijk is dit helemaal geen boeiend verhaal, sorry.Ik heb China Town gezien en ze vieren hier ook een week lang Chinees Nieuwjaar, dus ik hoop dat ik daar wat van mee kan pikken. En natuurlijk Opera House en Sydney Harbour Bridge. Check de foto's als bewijs.

xx

ow en ik heb vanaf nu een Australisch telnr: 0420208397 (australische landcode is volgens mij +61)

1. Marijke:
    14 februari 2010
    Hi Renée,

Dat is zeker snel. Dat had ik niet verwacht. Ik ben best een beetje jaloers op de warmte in Sydney, maar niet op jou. Geniet er maar lekker van. Papa en ik hebben vandaag naar de carnavalsoptocht gekeken, er was weer sneeuw gevallen en toen we weer thuis kwamen waren mijn tenen bijna bevroren. Na een lekker warm bad (toch nog warmte) is het allemaal weer goed gekomen.
    Trouwens misschien dachten de mensen in het vliegtuig wel dat jij een terroriste was met die rode neus en de hoestbuien (misschien als afleiding??)
    Geniet van je tijd in Australië.
    Lieve groetjes,

Marijke
  2. Didi:
    15 februari 2010
    Hai Renee! Fijn dat je heelhuids bent aangekomen en om meteen iets van je te horen! Dat Chinese nieuwjaar lijkt me heel erg leuk. Een huisgenootje is gister naar Den Haag geweest, daar werd het ook gevierd (maar dan dus maar 1 dagje/weekendje) en het was echt geslaagd. Verder denk ik dat Sydney inderdaad heeeeeel wat te bieden heeft en dat je de komende 5 maanden lekker de tijd hebt om alles te ontdekken. Heel veel plezier! Liefs, Didi
  3. Debby:
    Hee Snelle Jelle!

Leuk om nu al wat te lezen van je!. Ik ben zo benieuwd wat je allemaal gaat meemaken, maar dat zal je des te meer hebben. Je zal het zeker geweldig gaan vinden. Geniet van alles wat je gaat zien en doen meid!
    Dikke kus! Dikke Debby
  4. berdien:
    15 februari 2010
    Echt leuk dat je goed bent aangekomen en dat je lekker bezig bent geweest!

De foto's tot zo ver zijn erg leuk dus ik kan niet wachten om er meer te zien en om meer van je te lezen.

Zoals altijd weer erg veel respect voor je meis!! Veel plezier!

X. Berdientje
  5. VERA uIT DE wEERD:
    17 februari 2010
    Hoi Renée,
    Hier een berichtje van je tante uit het sneeuwige Nederland.
    Ik vind het best wel stoer van je dat je dit allemaal in je eentje doet. Zo'n vreemd land en zo'n vreemde stad.
    Ik kan me ook wel voorstellen dat je liever een kamer alleen hebt en ik hoop dat je er eentje vindt.
    De foto's zijn leuk en ik denk dat je veel ervaring op doet. Ik wens je een geweldige tijd toe en hoop gauw weer van je te horen.

Heel veel groeten,
  6. eva:
    17 februari 2010
    Reneetje!!
    dit klinkt allemaal goed! fijn dat je heelhuids daar aan bent gekomen, ondanks enge gedachten over terroristen ;) voor het dalen kauw ik altijd enorm overdreven op zuurtjes of kauwgom, maar misschien ken je die tip al?
    Ik las net op je facebook dat je een kamer gevonden had! is hij gedeeld of alleen? Ben benieuwd naar al je avonturen die komen gaan!
    liefs
  7. Renee:
    18 februari 2010
    heej!
    bedankt voor de lieve reacties.
    Ik heb inderdaad een kamer!
    er wonen 9 mensen in het huis, maar ik heb mn eigen kamer. :)
    verder zijn er twee badkamertjes, een keuken, een woonkamer en een stukje tegels achter en voor het huis. ( een tuin kan ik het niet echt noemen)
    het adres is: 144 flinders street
    paddington NSW 2021